Миналия месец бе обявено, че пристанището на Генуа ще засили връзките си със средиземноморските си съседи, а именно Испания и Мароко.
Говорител на органа Western Ligurian Sea Port System на Генуа и Савона, заяви:
"Трафикът в Средиземно море е една от нашите приоритетни цели."
Въпреки че инициативата все още е в начален стадий и Органът запазва официалните си планове, е обявено, че пристанището ще осъществява връзка с представители на други средиземноморски пристанища, включително тези в Северна Африка и Иберийския полуостров. Целта е по-нататъшно разработване на планове по схемата за морските магистрали.
Инициативата "Магистрали на морето" бе разработена през 2010 г., за да се развият по-ефективни и устойчиви възможности за транспорт в бъдеще. Изборът за пътуване по море, за разлика от пътищата, впоследствие да подобри достъпа в цяла Европа.
Новите маршрути ще се съсредоточат върху трафика на фериботите Ro-Ro, тъй като данните показват, че това е най-бързо развиващият се начин на товарен транспорт. През 2016 г. анализът показва увеличение с 14,5% на товарния ферибот, в сравнение с 13% за контейнеровози.
През 2017 г. общият трафик между Генуа и Северна Африка е намалял с 18%. Доставката е спаднала до 5.6 млн. тона спрямо 6.8 млн. през предходната година. Миналата година обаче се наблюдава скок в търговията между Генуа и Близкия изток, като нараства с 22% от 5.4 млн. До 6.6 млн. тона.
Предвидени са също така и разпоредби за фериботни маршрути за къси разстояния.
Пристанищният орган регистрира популярността на трафика както в общия тонаж, така и в TEU.
По отношение на тонажа Средиземно море съдържа някои от водещите търговски партньори на Генуа. Въпреки това, нито едно средиземноморско или европейско пристанище не е направило десетте най-големи списъка за трафик на TEU през 2017 г. Стоки от Александрия, Египет само "остъргват" единадесето място с по-малко от 50 000 TEU.
Надеждите са, че засилването на вниманието на Надзорния орган върху фериботния трафик ще подобри не само връзката между отделните държави, но и размера на трафика, който влиза в пристанищата, като по този начин се стига до финансово нарастване на Генуа.
Органът на пристанищната система има партньорство с пристанището на Барселона. Escola Europea de Short Sea Shipping е организация за обучение, призната от Европейския съюз. Генуа понастоящем държи председателството и се стреми да развие по-кратки и по-лесно достъпни възможности за плаване до страни и пристанища в Средиземно море.
Понастоящем противоположните пристанища махат офертата си, преди да разкрият плана на обществеността.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria