
С цената на бензина и дизела, които нарастват всеки ден през последните два месеца, всички усещаме последствията.
Средната цена за един литър безоловен на един от "големите четири" супермаркета бе 119,35p на 26 март, а дизелът беше 119,35p. През последните осем седмици това е нараснало съответно до 124.74p и 127.69p. Въпреки че покачването е по-малко от 10p, това все пак е причина за тревога, особено ако вашият бизнес е шофирането . Увеличението се дължи на нарастващите цени на петрола, а цената на дизела е отбелязала общо повишение от 7½% от януари, което е от значение, когато често пътувате.
Въпреки това, може да имаме решението на проблема.
ВЪЗДЕЙСТВИЕ ВЪРХУ БИЗНЕСА
Един микробус или друго голямо превозно средство, което прави 25 000 мили годишно и плаща това увеличение, може да покаже, че оперативните разходи се увеличават с около 300 лира годишно за едно превозно средство. Видовете превозни средства и пробегът за литър може да варират, но за средно тежкотоварни автомобили, възлизащи на 9 мили на галон и покриващи 75 000 мили годишно, това увеличение може да означава увеличение на разходите от около 3 000 лира годишно за всяко превозно средство, което се използва. Сериозни числа, които ще бъдат относими към размера на вашия бизнес и очевидно имат влияние. Добавете още няколко превозни средства към сместа и сметките може да станат доста тревожни.
Защо има значение?
Тъй като цената на горивото се повишава, операторите се стискат от към печалба и в крайна сметка може да се наложи да търсят клиентите си, за да заплатят тези допълнителни разходи. Тъй като тези клиенти поемат увеличението на разходите за транспортна логистика, те също може да се наложи да прехвърлят тези повишения на своите клиенти и накрая на потребителите. Това е ефект на доминото и никога не е лесно ; увеличенията на цените може да са изправени пред съпротива и да бъдат трудни за предаване, особено в краткосрочен план.
Петрола... началото на хлъзгав склон?
Цената на петрола, както и почти всичко останало, се определя от пазарните сили, особено от търсенето и предлагането.
Цените на суровините често са засегнати от политическите сили и опасенията за бъдещи доставки водят до несигурност, предполагаемият виновник на най-новото увеличение се смята за враждебност между Америка и Иран, третият по големина производител в света според Организацията на страните, изнасящи петрол.
Ако ситуацията се влоши и производството от Иран се намали, увеличаването на разходите за гориво ще стане неизбежно.
Могат ли ефектите да бъдат омекотени?
Интелигентната логистика може да осигури изцяло или поне част от решението, което означава, че участниците в пътуването трябва винаги да се придържат към играта си и да планират предварително натоварването и пътя си - макар че това може да бъде трудно, то е от решаващо значение.
Това планиране включва максимално използване на товароносимостта в автомобила, проверка на пробега до и от пристанища и планиране на най-рентабилното маршрутизиране за вашето пътуване както от , така и за пристанищата.
Чрез максимизиране на факторите на натоварване или намаляване на празния ход, според нашите примери по-горе, ще трябва да намалите пробега с около 6% - това е 30 мили и 95 мили на седмица за вашия ван или тежкотоварен автомобил.
Freightlink с многобройните си фериботни партньори може да ви помогне да направите този избор, като в същото време ви предостави насоки и препоръки за фериботни алтернативи, които могат да ви спестят пари.
Потърсете ни следващия път, когато резервирате или се свържете с някой от нашите специалисти за помощ и съвети относно възможни спестявания за вашите пътувания.