
През следващата година "по-чистите" камиони ще получат отстъпка от 10% върху таксата за пътни превозни средства като част от правителствен план за подобряване на качеството на въздуха във Великобритания.
От февруари 2019 г. камионите, които отговарят на стандарта за емисии Евро-6, ще плащат по-ниска такса. За Евро-5 и по-старите тежкотоварни автомобили ще се увеличи с 20% .
В резултат на консултация през 2017 г., в която се разглежда намаляването на емисиите и оптимизирането на маршрутите, правителството на Обединеното кралство твърди, че повече от половината от камионите по пътищата ще се възползват от по-ниските такси, като транспортната индустрия ще се възползва в дългосрочен план да използват "по-чисти" тежкотоварни автомобили.
Министерството на транспорта заяви, че въвежда промените, тъй като най-новите камиони по пътищата генерират средно с 80% по-малко емисии на азотни оксиди (NOx) в сравнение с по-старите, по-замърсяващи тежкотоварни автомобили.
Министърът на пътищата Джеси Норман заяви:
"Това правителство се ангажира да подобри въздуха, който дишаме, и да даде "зелена" революция в транспорта. Транспортните превози на тежкотоварни автомобили представляват около една пета от емисиите на вредни азотни оксиди от автомобилния транспорт, но те пътуват само 5% от общите мили. Ето защо ще променим таксата за тежкотоварни автомобили, за да насърчим фирмите да премахнат най-замърсяващите камиони и да използват такива, които са по-малко вредни"
Промени в таксата - въз основа на максималната такса за 40-44 тона за прицеп
Настоящата годишна ставка за 40 до 44 тона е 1,000 лири. През февруари 2019 г. това ще бъде намалено на £ 900 за превозни средства от категория Euro-6. Въпреки това, процентът за превозни средства, които не отговарят на този стандарт, ще се увеличи до £ 1200.
От FFA приветстват намаляването с 10% на таксите за товарни автомобили Euro-6, но има опасения, че увеличението от 20% за по-стари автомобили ще накаже несправедливо по-малки фирми, които вече се борят да намерят подходящи водачи и се борят с други разходи.
Директорът на FTA Кристофър Снелинг коментира:
"Камионите стават все по екологично чисти от десетилетия. Не се занимаваме с проблем, който е неразрешим, въпроса е колко скоро ще настъпят благоприятните промени. Подходът на правителството към по-чистия въздух рискува да изложи на опасност прехраната на дребните превозвачи. Реформата на таксата беше шанс за помощ, и в по-голямата си част правителството не успя да го вземе."
В допълнение към промените в таксата за пътни превозни средства, DVSA ще разследва също неплащането на таксата от чуждестранни превозвачи. DfT планира да подобри технологията, за да предотврати неплащането на таксите за изминат участък и глобите, издадени на чуждестранни камиони, или да забрани влизането на тежкотоварни автомобили в Обединеното кралство.
Какво мислите за тези промени? Ще засегне ли вашия бизнес? Споделете.