Honfleur, новият ферибот захранван с LNG (втечнен природен газ) на Brittany Ferries е достигнал втория етап в строителството.
Колкото по-добър е дизайнът на корпуса, толкова по-ефективно корабът ще се плъзне през морето. Разходът на гориво ще бъде по-нисък и качеството на пътуването ще бъде много по-добро за пътниците и товарите на борда.
"Технологията промени начина, по който проектираме корпусите. През последните 20 до 30 години намалихме съпротивлението на вълната с една трета и половина."
каза Хайк Билербек, ръководител на корабната теория и хидродинамика във FSG, германската корабостроителница, в която строят Honfleur на Brittany Ferries.
Динамика на флуидите и цифрово моделиране
Екипът на FSG използва динамичен софтуер и цифрово моделиране, за да визуализира размера и ъгъла на вълните, които корабът ще създаде. Колкото по-малки са вълните, толкова по-малко енергия се губи.
"Пътниците никога няма да видят корпуса на "Honfleur", но със сигурност ще се усетят ползата. Помислете за колата си. Тя е проектирана така, че да се плъзга по въздуха възможно най-чисто, за да се увеличи нейната горивна ефективност. Корпусът на кораба е същият. Това е просто въпрос на хидродинамика, а не на аеродинамика."
каза Брайс Робинсън, морски архитект на Brittany Ferries.
Церемония по полагане на кила
Моментът на полагане на кила се разпознава с традиционна церемония по полагане на монети, в която монетите са поставени в кила на Honfleur като знак за щастие и късмет.
Тази традиция е от римско време, когато монети са били поставени в устата на войници, убити във война, за да платят на митологичния ''лодкар'', Харон.
Оформеният корпус на Honfleur ще бъде пуснат в Балтийско море през декември.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria