С неотдавнашното разяснение от европейските съдилища на законодателството на ЕС относно почивката от 45 часа извън камиона, искахме да разгледаме кратко правилата относно работното време на шофьорите.
Всеки водач на камиони на ЕС и работодател трябва да познават правилата. Това е важно както за здравето на водача, така и за безопасността на хората около него. Ето основните правила относно работното време на шофьорите.
Правилата за работните часове на водачите в ЕС се прилагат за всеки, който управлява моторно превозно средство, когато максималното допустимо тегло на вашето превозно средство е над 3,5 тона и пътувате в ЕС, Европейското икономическо пространство и Швейцария.
Водачът не трябва да кара за повече от:
Всички шофьори на тежкотоварни автомобили на ЕС трябва да предприемат:
При извършване на ферибот можете да пренебрегвате прекъсванията на ежедневната си почивка, стига да не го прекъсвате повече от два пъти (веднъж, за да стигнете до ферибота и веднъж, за да излезете).
Тези прекъсвания не трябва да са повече от 1 час. Те не важат за вашия период на почивка.
Ако сте прекъснали почивката си с ферибот, тогава трябва да прекарате нормална дневна почивка най-малко 11 часа. Не можете да намалите този период на почивка.
В ситуация, в която вашите прекъсвания надвишават 1 час, ще бъдете задължени да вземете пълната си дневна почивка като нормална и всички събития преди останалите ще бъдат включени в предишното ви задължение.
Не забравяйте, че всички шофьори съгласно правилата на ЕС трябва да бъдат записани на тахограф.
За повече информация относно шофьорските часове и тахографите за товарни автомобили във Великобритания и Европа, разгледайте официалното ръководство на правителството на Обединеното кралство.