Един от най-известните подводни тунели е тунелът под Ламанша, управляван от Eurotunnel и свързващ Обединеното кралство с континентална Европа. Въпреки това са предложени или понастоящем се разработват други "супер дълги" тунели, които ще променят фундаментално начина на транспортиране на товари и пътници по целия свят.
Тунела от Helsinki до Tallinn
Железопътният тунел Хелзинки до Талин е тунел с дължина от 92 километра, който трябва да започне да функционира през 2025 година. С два изкуствени острова, два железопътни тунела и обслужващ тунел тунелът ще бъде разположен на 215 метра под морското равнище в най-дълбоката му точка. Пътуването с ферибот между Хелзинки и Талин понастоящем отнема около 2 1/2 часа. Новият тунел се очаква да намали този период до около 30 минути.
Bohai Strait Crossing Tunnel
Предложеният тунел Bohai Strait, който ще свързва полуостров Лиадонг с полуостров Шандонг в Китай, ще бъде около 123 километра. 90 километра от това ще бъдат под водата. Превозните средства (включително камиони и ванове) ще бъдат натоварени на железопътни вагони и ще бъдат транспортирани при скорости около 155 мили / ч, като времето за пресичане ще се скъси на около 40 минути. Фериботът, който свързва и двете полуострова, отнема около 8 часа.
Taiwan Strait Crossing Tunnel
Свързвайки континентален Китай с остров Хсинчу в Тайван, предложеният тунел на Тайванския проток ще бъде около 150 километра, три пъти по-дълъг от тунела под Ламанша. Политически чувствителен проект, дължащ се на трудните отношения между двете страни, тунелът ще бъде дълбок 200 метра, свързващ Китай и Тайван с високоскоростни влакове.
Fehmarn Belt Immersed Tunnel
Fehmarn Belt е пролив, свързващ германския остров Fehmarn и датския остров Lolland в западната част на Балтийско море. Понастоящем свързан с ферибот между Puttgarden и Rødby, предложеният потопен тунел Fehmarn Belt ще бъде най-дългият някога построен от този тип с дължина около 18 километра. Преградните бетонни тунелни секции ще бъдат дълбоки 40 метра, носещи двойна железопътна линия и четири пътни ленти.
Strait of Gibraltar Crossing Tunnel
Предложен като железопътен тунел, свързващ Tarifa на брега на Южна Испания и Tangier в Северозападен Мароко, тунелът ще бъде около 40 километра дълъг и 300 метра дълбок. Това би направило един от най-дълбоките тунели в света. За съжаление дълбочината на морето и геоложките условия затрудняват строителството.
Strait of Sicily Tunnel
Свързвайки Сицилия с Тунис, тунелът от 136 километра би позволил пътуването между двете страни за около 90 минути. Пресичайки сицилианския канал в най-тясната точка, тунелът от 230 метра ще бъде свързан с четири изкуствени острова, два железопътни тунела и централен за достъп до услуги.
Какво мислите за супер дългите, подводни тунели? Важна алтернатива ли са на традиционния ферибот или мост?
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria