Фериботът на Viking Line, M / S Viking Grace е първият ферибот за корабоплаване, който ще бъде оборудван с "Rotor Sail" за оползотворяване на вятърната енергия.
Новото решение за "Rotor Sail" ще намали разхода на гориво и ще намали емисиите с до 900 тона годишно, докато работи по маршрута Турку - Стокхолм от 12 април 2018 г.
Цилиндричният ротор на съда е с височина 24 метра и използва ефекта на Магнус за задвижване. С въртенето на ротора, преминаващият въздух и разликата в налягането задвижват ферибота напред. Системата реагира автоматично на промени в посоката или силата на вятъра.
В експлоатация от 2013 г., Viking Grace е един от най-екологичните фериботи в света. Той използва втечнен природен газ (LNG) и произвежда много ниски емисии и шум.
Ян Хансес, главен изпълнителен директор на Viking Line, каза:
"Това е страхотен ден за нас. Като корабоплавателна компания Åland ние разчитаме на морето за нашето препитание, така че е от първостепенно значение за нас да насърчаваме благосъстоянието на морето. Ние искаме да сме пионери и да използваме решения, които намаляват замърсяването на околната среда. Основана във Финландия, Norsepower е разработила световен клас механични ротори, които ще намалят консумацията на гориво. Горди сме, че нашият ферибот Viking Grace ще бъде първият кораб в света, който ще се възползва от това иновативно решение."
В допълнение към решението за ротора, монтиран на борда на Viking Grace на M / S, Viking Line ще използва технологията в новия си кораб, който трябва да влезе в експлоатация през 2020 г. Построен в Китай, пътническият кораб ще бъде оборудван с две механични роторни платна, удвоявайки потенциала на вятърната енергия.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria